Vitalogie in het onderwijs

Vitalogie in het onderwijs - transitie naar oerkracht en talenten

noodzaak tot verandering van het onderwijs

Vitaliteit op alle vlakken in het leven, Fysiek, mentaal, sociaal, spiritueel en emotioneel is al jaren mijn core business. Ik leer kinderen en onderwijsprofessionals tools om gelukkiger in het leven te staan.
Ik start altijd met inzicht in het brein: het bewuste en onbewuste brein. Deze beïnvloeden namelijk alles wat we doen en als we leren ons brein goed te gebruiken dan hebben we de tools in handen voor een gelukkig, vitaal leven. We leren helaas niet op school hoe we regie krijgen in ons praktische brein, maar vooral ook niet hoe we regie krijgen in ons onbewuste brein, ons geschenk, het oneindige potentieel wat 4 miljoen maal krachtiger informatie verwerkt dan het bewuste brein.

Tools om je hoofd op te ruimen, emotionele blokkades op te lossen, belemmerende overtuigingen weg te nemen, zelfvertrouwen te vergroten, te leren hoe je doelen stelt en waarmaakt en hoe je je ware missie kunt vinden in het leven.

Ik mijn zoektocht naar meer initiatieven die deze missie ook hebben en mijn missie het onderwijs te veranderen om kinderen te leren in hun oerkracht te blijven en/of komen kwam Klaas Koster van Vitalogisch op mijn pad.  Zijn missie bleek perfect aan te sluiten en samen hebben we onze krachten en ons netwerk gebundeld en ontstond in januari 2020 de beweging Vitalogie

Vitalogieschijf

in het onderwijs, waarbij 20 enthousiaste professionals aansloten. We zijn nu volop in ontwikkeling om een platform, opleiding en lobby te creëren om het onderwijs te helpen weer positief, verbindend, vol vertrouwen, motivatie en welzijn te stromen, zowel op leerkracht als leerlingniveau. De nut en noodzaak van Vitalogie zijn uitermate VITALOGISCH!

Missie: het kind terug in zijn oerkracht. Mentaal, fysiek, sociaal en spiritueel welzijn. Er moet een shift komen in het gehele denken in het onderwijs: van prestatie, cognitie en concurrentie, naar welzijn, brede talentontwikkeling en verbinding. We leven in een verandering van tijdperk en het onderwijs dient daarin te faciliteren, niet te remmen. Er liggen enorme kansen om de maatschappij echt te gaan omvormen naar verbinding en liefde voor onszelf, anderen en onze wereld.

Recentelijk kwam ook de training van het onderbewuste op mijn pad. Met behulp van affirmaties die je dagelijkse herhaalt kun je je onderbewuste beperkende overtuigingen veranderen.
Alles is energie. Hoe wij ons ontwikkelen is volledig afhankelijk van onze omgeving en onze gedachten. Bruce Lipton (Biologie van de overtuiging) ontdekte hier het wetenschappelijk bewijs voor.
Dit kunnen we niet ontkennen. Ook al is de oerenergie (quantumveld) niet zichtbaar, er zijn vele onderzoeken gedaan die aantonen dat het wel degelijk bestaat. Stel je eens voor welke eindeloze mogelijkheden je hebt als je daarop kunt leren aansluiten.  ook dit is een onderdeel van het (spiritueel) welzijn.

Heb je interesse in deze beweging? Meld je aan met een mailtje via info@bewegenaanzee.nl.