Omderwijs

omderwijs: om naar het onderwijs van de toekomst

We trainen onderwijsprofessionals in MENTALE VITALITEIT.

droom1

Jarenlang is het functioneel geweest om de nadruk te leggen op cognitieve ontwikkeling in het onderwijs. Maar de maatschappij verandert rap en het onderwijs is niet snel genoeg mee veranderd. Eeuwenoude methodes blijken al decennia lang niet meer effectief te zijn. Het onderwijsfundament staat op hele losse schroeven. Het doel van het onderwijs is verschoven.

Wat we nu nodig hebben is niet meer wat we vroeger nodig hadden. Tachtig procent van de banen die onze kinderen gaan hebben bestaan nu nog niet eens.

Van een zo hoog mogelijk diploma halen voor een goed betaalde baan... naar....

ieders unieke potentieel waardevol inzetten voor een vredige, duurzame, gezonde en gelukkige samenleving.

De huidige maatschappij is veeleisend. Stress, burn-out en psychische klachten liggen op de loer. Onder studenten kampt ruim 34 % met chronische vermoeidheid en stress. Schoolkinderen ervaren steeds jonger stress en faalangst. En depressie en burn-out kosten mens en maatschappij enorme hoeveelheden tijd, geld en energie. 

Het wordt hoog tijd om de nadruk te verleggen:

 

Van cognitieve ontwikkeling naar talentontwikkeling.

Van toetsing naar  coaching.

Van disciplineren naar stimuleren.

Van instrueren naar zelfreguleren.

Van voorkauwen naar zelfregie.

Van opleggen naar autonomie.

 

Leerlingen zullen gemotiveerd raken hun talenten te ontwikkelen onder begeleiding van docenten, die dan de rol van coach gaan vervullen om ze te helpen en ondersteunen en niet om te dicteren en instrueren.

De onderwijstijd kan veel effectiever worden ingericht. Geen hoofdzakelijk klassikale lessen , maar uitdagende challenges die aansluiten bij de talenten en leerdoelen van de individuele leerling. Zelfgestuurd onderwijs op maat. En laten we daar zeker de ICT bij gebruiken, waardoor cognitieve leertijd efficiënter wordt en dus kan worden ingekort, waardoor meer tijd overblijft voor spelen en bewegen, creëren en dromen.

Gelukkige leerlingen in gelukkige scholen dankzij gelukkige docenten en ouders. Wie zich als kind op school goed in zijn vel voelt, maakt later veel meer kans om succesvol te zijn. Graag leren begint bij graag leven. Positief onderwijs versterkt de kracht van kinderen. Dat gebeurt door leraren en docenten die ook durven werken aan hun eigen geluk. Wat heb jij nodig? En wat wil jij leren?

Op naar onderwijsgeluk!

Ga je mee om?

IMG_0846

Wij trainen onderwijsprofessionals die het welzijn van hun leerlingen (en zichzelf) willen bevorderen. Dit doen we via een dagtraining in mentale vitaliteit.

U herkent het vast: er zitten teveel leerlingen in de klas om iedereen de aandacht te geven die hij verdient. Daarnaast hebben veel leerlingen complexe hulpvragen en  'rugzakjes'. 

Je doet je best iedereen zo goed mogelijk te ondersteunen maar voelt dat je daarin tekort schiet. Je hebt de tools niet, komt tijd tekort en bovendien heb je ook nog een privéleven. Je voelt dat je tegen je eigen grenzen aanloopt. Je bent prikkelbaar, moe, hebt een vol hoofd en een kort lontje.En dat frustreert enorm want je bent niet voor niets in het onderwijs gegaan. Je wilt van betekenis zijn, je leerlingen de beste versie van zichzelf maken. 

Daarom hebben wij een dagtraining ontwikkeld waarin je leert hoe je kinderen begeleidt hun volle hoofd op te ruimen, informatie handiger te onthouden en ze leren een tool om hu nare belevingen te neutraliseren.  

Resultaten:

  • leerlingen krijgen meer zelfvertrouwen,
  • zitten lekkerder in hun vel,
  • hebben meer focus en overzicht,
  • kunnen zich beter concentreren,
  • verbeteren hun leerprestaties,
  • groeien op sociaal-emotioneel vlak, etc.
  • ervaren minder/geen angsten 

Kosten € 350,- pp btwvrij (10 % korting bij incompany trainingen)

 

droom1
droom2
droom3
droom4
droom5
droom6
droom7
droom8
droom9
droom10
droom11
droom12